vrijdag 20 juni 2014

Posted by Bartspot |
Op 14 juli 2014 is het eindelijk zover, dan komt het langverwachte nieuwe album van Fink uit genaamd Hard Believer. Inmiddels is het album echter hier en daar al te vinden. Het verhaal van Fink blijft bijzonder. Begonnen als DJ / producer de doorontwikkeling gemaakt naar singer / songwriter. Gevierd singer / songwriter wel te verstaan. Met het album wordt zijn naam eigenlijk alleen maar groter. En kwalitatief is Fink alleen maar geweldiger geworden. Bij het beluisteren valt opener en titeltrack "Hard Believer" me eigenlijk wat tegen. Het is een nummer met een beetje een blues achtige sound. Het spreekt me niet aan. De openingstonen van "Green and the Blue" brengen gelukkig wel direct een wasem van herkenning. Dit is de Fink die ik geweldig vind. Het is iets zachter en er gebeurd meer in het nummer. "White Flag" is vervolgens een 5-minuten durende jamsessie zonder zang. Hmmm. Twijfel. Is dit album wel zo sterk? En dan begint het eigenlijk pas écht. Achtereenvolgens "Pilgrim", "Two Days Later", mijn favoriet "Shakespeare", "Truth Begins", de vooruitgeschoven fantastische single "Looking Too Closely" en "Too Late" zijn ijzersterk. Het is een album dat in de combinatie gitaar, slagwerk en piano met die stem van Fink echt warm wordt. Fink stelt verre van teleur en gaat waarschijnlijk net als voorgaande albums, hoe vaker je het luistert dieper onder je huid zitten. Voor nu een dikke 8! Ik kan niet wachten hem op Lowlands weer te zien!





0 reacties:

Een reactie posten