donderdag 29 mei 2014

Posted by Bartspot |
Dit had ik dus niet helemaal verwacht. Sam Smith had behoorlijk veel verwachtingen geschept door zijn uitverkiezing als winnaar van de BBC sound of 2014. Eerlijk gezegd waren die verwachtingen mij minder hoog. Het nummer La La La met Naughty Boy vind ik namelijk, hoe moet ik dat netjes zeggen? Behoorlijk infantiel. Latch met Disclosure was beter maar "Money On My Mind" is een redelijke aaneenschakeling van schel en hetzelfde. Mijn verwachting was dus een zeer dansbaar album dat niet geheel in mijn straatje zou liggen. Niets is minder waar. In het tweede nummer "Good Thing" zit gaandeweg het nummer nog een vlotte beat, maar daarna zakt het tempo en is er ruimte, heel veel ruimte voor Sam Smith zijn stem. En die is prettig! Achter elkaar mooie nummers als "Stay With Me", "Leave Your Lover", "I'm Not The Only One" en "I've Told You Now. Nog héél even wat meer tempo op "Like I Can" en dan direct weer kalmte in de drie afsluitende songs. Je hoort dat er veel aandacht is besteed aan productie. Het werkt de nummers zeker niet tegen maar ergens vraag ik me af hoe ze zouden klinken als ze nóg meer gestript waren. Maar als debuut valt het me dus zeker niet tegen. Ik had minder verwacht.



*binnenkort helemaal op spotify!

0 reacties:

Een reactie posten