donderdag 15 mei 2014

Posted by Bartspot |
Anders dan de artiestenaam doet vermoeden is Broken Twin absoluut geen tweeling. Nee, Majke Voss Romme doet het helemaal alleen. Bij het beluisteren van het eerste nummer bekruipt me een déja-vu. Hé ik heb dit eerder gehoord. Graven in mijn geheugen en wat google werk resulteert erin dat Broken Twin het voorprogramma deed van James Vincent McMorrow's "Post Tropical" tour eerder dit jaar. Blijkbaar is de muziek dus wel een beetje blijven hangen maar de naam niet. Op zich kan ik dat goed verklaren. Het optreden van Majke Voss Romme was zoals het album, indringend. Maar als je klaar zit voor de hoofdmaaltijd schrok je het voorgerecht toch vaak te snel naar binnen. Zo ook die avond. Luisterend naar het album moet ik erkennen dat het op album ook echt beter overkomt. De minimalistische muzikale begeleiding van piano, percussiewerk en af en toe wat strings is over de koptelefoon indrukwekkend. Nummers als "The Aching" en "Glimpse of a Time" zijn tekstueel voor meer dingen interpreteerbaar en daarmee door zowat iedereen aan te relateren. "If Pilots Go To Heaven" is ook zo mooi. De muziek valt pas na een dikke minuut in en dat gebeurd alsof het nummer heel langzaamaan wordt ingekleurd als een schildersdoek. Neem vooral je tijd voor dit album.



1 opmerking:

  1. Zal ik nu zeker eens een kans geven. Ze staat op Best Kept Secret, waar ik naar toe ga. Ik zal beginnen bij jouw hoogtepunten! "The Aching", "Glimpse of a Time" en "If Pilots Go To Heaven".

    BeantwoordenVerwijderen