vrijdag 7 maart 2014

Posted by Bartspot |
Albums van Elbow luister ik eigenlijk nooit echt integraal. Nou heb ik met Elbow überhaupt een vreemdsoortige haat/liefde verhouding. Zeker twee keer heb ik mezelf erop betrapt in enigszins (behoorlijk) beschonken toestand tijdens een liveconcert met mijn maten mee te brallen dat het wel érg saai was, om vervolgens tijdens Lippy Kids kippenvel te hebben op plekken waarvan ik niet wist dat dat kon. Elbow heeft bij mij dus even nodig om binnen te komen. Sinds ik wat meer de tijd neem om muziek écht te luisteren gaat er dan ook een nieuwe wereld open. En dan komt deze nieuwe cd van Elbow, The Take Off And Landing Of Everything. Hier ben ik maar eens even voor gaan zitten. En dat is precies wat je moet doen! Die stem van Guy Garvey is echt niet briljant te noemen, maar zó warm! Als eerlijk en integer een klankkleur had gehad dan had het zo geklonken. Opener "This Blue World" is direct gewoonweg prachtig. Op één of andere manier kreeg ik bij het luisteren van dit nummer Bright Eyes van Art Garfunkel in mijn hoofd. "Fly Boy Fly / Lunette", eerste single "New York Morning" en "Real Life Angel" zijn ook adembenemend mooi. "My Sad Captains" kan zich moeiteloos meten met Elbow klassiekers "Lippy Kids" en "One Day Like This". Eindelijk neem ik de tijd om dit soort albums eens écht goed te beluisteren, "what a perfect waste of time!"



0 reacties:

Een reactie posten