dinsdag 21 oktober 2014

Posted by Bartspot |
Ik denk dat "Riptide" zo'n nummer is waarmee we iets teveel doodgeslagen zijn het afgelopen jaar door 3FM en later ook andere radiozenders. Maar toch ben ik dit album gaan beluisteren met het gevoel dat ik had toen ik "Riptide" voor het eerst hoorde. En voor de duidelijkheid, dat gevoel was iets van "Whoepie" of "Joehoe". Ik hou namelijk wel behoorlijk van het genre waarbij singer / songwriters ontzettende melodieuze songs maken. Een luisterbeurt van Dream Your Life Away bevestigt dat Vance Joy nog véél meer in petto heeft dat hiermee vergelijkbaar is. Songs als "From Afar", "Mess Is Mine" en "First Time" zijn allen sterke popsongs met een folkrandje. De nummers hebben een kop en staart, zijn niet te gecompliceerd en bovendien heeft James Keogh gewoon een erg fijne stem. Erg degelijk album. Een hoge notering in de jaarlijkse toplijstjes zal Vance Joy er niet mee halen, maar het is wel een album dat je over een jaar of vijf gerust nog eens met plezier op kan zetten, al was het maar om met de gitaar een beetje mee te tokkelen.



0 reacties:

Een reactie posten