maandag 7 april 2014

Posted by Bartspot |
De aanwezigheid van SOHN op Lowlands dit jaar werd met enig tromgeroffel aangekondigd. Blijkbaar was heel de wereld al weer eens op de hoogte van een nieuwe belofte in muziekland, behalve ik. Achteraf had ik single "Artifice" toch al eens ergens gehoord. Maar goed, vandaag dus een belangrijke dag voor SOHN aangezien zijn debuutalbum is uitgebracht en de verwachtingen dus op zijn minst hoog te noemen zijn. En laat ik direct beamen, het lukt om aan die verwachtingen te voldoen. Het is een mooi melancholisch elektro album geworden. Niet heel vernieuwend echter. Invloeden van artiesten als James Blake, How To Dress Well zijn te horen maar ik krijg vooral een Jamie Woon déja-vu. Veel nummers blijven wel behoorlijk binnen de randjes. Zoals eerder gezegd melancholisch maar ook toch best klein neergezet zoals "Bloodflows" en titelnummer "Tremmors". Twee nummers met een iets grotere bombastische productie zijn "Fool" en "Lessons". Daarbij gaat het volume omhoog. Het zal mij benieuwen hoe dit live uit gaat pakken. Hopelijk beter dan Woon die geen al te beste live-reputatie heeft opgebouwd.



0 reacties:

Een reactie posten