vrijdag 31 januari 2014

Posted by Bartspot |
Op de nieuwe cd van Bombay Bicycle Club zat ik al even te wachten. A Different Kind of Fix is compleet grijsgedraaid in ons huis aangezien mijn zoon van 4 er helemaal gek van is. Het enthousiasme in zijn ogen was dan ook groot toen ik hem vertelde dat Bombay Bicycle Club een nieuwe cd had. Na één luisterbeurt constateerde mijn zoon echter dat dit toch echt niet hetzelfde was. En dat is dan ook direct een beetje het verhaal van Bombay Bicycle Club. Vernieuwingsdrang is dat geloof ik. Elke cd van deze band klinkt compleet anders dan de voorganger. En nou was deze voorganger ook mijn favoriet. Wat mij betreft kan So Long, See You Tomorrow dáár dus niet aan tippen. Is het dan slecht? Néé, totaal niet. De sound is alleen erg anders. Het begint met het zeer psychedelische "Overdone". Ik was even in de war, dacht het album van Son Lux aangezet te hebben. Volgnummer "It's Alright Now" heeft nog het meest weg van de stijl van het vorige album en kan ik dan ook erg waarderen. Ook "Whenever, Wherever", "Luna" en "Eyes Off You" vind ik er sterk. Net als op het vorige album ("Shuffle") ook hier weer een vleugje Bollywood in nummer "Feel". Ietwat teleurgesteld sluit ik het album af met "So Long, See You Tomorrow". Zou het?



0 reacties:

Een reactie posten